Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-14, 12:04   #58
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Du har hevdet at din egen fireåring er skoleklar, og det jeg beskriver er jo faktisk skolehverdagen. Skal man kalles skoleklar, må man være klar for den delen også.

Jeg skrev faktisk at det kan ikke være slik det er nå, men at overgangen skal være myk og at det blir et mer forberedende år men med mer systematisk og tilpasset læring med pedagoger enn det er muligheter til å få til i barnehagen. Klart de lærer i barnehagen, men det blir veldig annerledes, og det er ikke forberedende nok. Jeg tror det er mulig for norske barn å nå høyere og da er det ikke bare kvaliteten på undervisningen som spiller en rolle, men også tiden man er på skolen. Slik det er nå, er det opp til meg å lære mitt barn matte, engelsk og norsk. Jeg står for opplæringen og synes det er skremmende. Kan enda tidligere skolestart forberede dem bedre? Kan vi lære dem mer? Jeg synes spørsmålet er interessant.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat