Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-14, 18:36   #129
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Her ble det hjemmelaget tomatsuppe i dag. Det overrasker meg hver gang at Leon, som er superkresen, spiser med liv og lyst. Faktisk er det en av favorittene hans.

Jeg freser en neve bacon, ca en halv pakke. Så har jeg i en skivet løk og en halv kinesisk hvitløk(sånn uten fedd) eller to-tre fedd vanlig, og en skivet gulrot. Freser dette til løken er blank og gjennomsiktig. Så har jeg i en boks hermetisk tomat, fyller boksen med vann to ganger og har i, da blir det akkruat passe mengde. Klasker i et par spiseskjeer tomatpure, og en buljongterning eller to (grønnsak, kylling eller klar kjøttsuppe). Koker ti minutter-et kvarter, og kjører med stavmikser. Har så i ca to dl fløte, og smaker til med salt, pepper, sukker og chilikrydder. Det er godt når den er litt spicy, men ikke sterk. Serverer med pasta av ønsket slag, og evt kjøttboller og/eller hardkokt egg. Du kan sikkert ha i andre grønnsaker også om du har noe liggende. Sellerirot blir sikkert godt!

Middag på tyve minutter, fra bunn, og lykkelige barn. Billig og snaddergodt er det også, og lett å doble/triple slik at det passer til forening/klubb/lunchbesøk/whatever. Du kan sløyfe baconet om den skal serveres til vegetarianere/muslimer.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat