Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-19, 09:49   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenninger av politiet - 13 og 14 år

Jeg leste i Aftenposten om en serie barneran som hadde skjedd på Vindern/Majorstua i Oslo i går.

Gjerningsmennene (gjerningsguttene?) har ranet til seg airpods og telefoner ved å holde fast og true jevnaldrende med kniv. Gutta er pågrepet og viser seg å være kjenninger av politiet. I en alder av 13 og 14 år.

Jeg vet jo at slikt er tilfelle, men synes allikevel det er skremmende. Hvordan man klarer å være kjenning av politiet i den alderen, og hvilke virkemidler samfunnet har/ikke har til rådighet overfor gjerningspersoner i den alderen.

Jeg er skrudd sammen på en sånn måte at jeg tenker at gutter i den alderen som påfører andre sånne traumer ikke bare kan snakkes i hjel, men her vet jeg at mange er uenige med meg. Er det noen kloke mennesker her inne som har forslag til hva slags tiltak som kan hjelpe så unge "kjenninger av politiet" til å komme på rett kjøl?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat