Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-20, 14:32   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teams og Sharepoint - må lære

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vet ikke om gode guides, men uansett så vil dette alltid være veldig avhengig av hvordan man har valgt å organisere det hos dere, særlig Sharepoint. Men personlig syns jeg det er mye lettere å åpne dokumentoversikten i filutforskeren. Da blir jeg mindre forvirret.

Saken er at det er ikke noe som er organisert på disse plattformene hos oss. Derfor trenger jeg å forstå litt, for å kunne bruke det til å dele info med andre uten å dele det med hele verden, og uten at disse andre kan f*cke opp det jeg legger ut.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ett tips som har hjulpet meg masse er følgende: Når du skal presentere og tar over kontrollen, så del skjerm/desktopp/skrivebord/kall det hva du vil, ikke selve dokumentet. Var det forståelig?

Teams og Sharepoint skal henge sammen, men for å kunne søke på ting er det lurt å ta med så mye metadata som mulig.

Også viktig å sørge for at alle som skal ha tilgang, får tilgang. Send gjerne lenker direkte til dem som er viktige.

Presentere? Jeg skal ikke det nå, jeg har nogenlunde kontroll på hvordan jeg brukerTeams til møter. Jeg lurer mer på hvordan Teams og Sharepoint henger sammen og hvordan tillatelser settes, hvorfor filer som ligger på Teams ikke finnes igjen i Sharepoint, hva er grupper i Sharepoint vs. teams i Teams etc. Jeg trenger info som forlarer dette for en databruker som er rimelig oppegående på bruker-nivå, men som ikke er IT-utdannet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat