Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-14, 10:56   #29
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.976
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Organisering av allmenn informasjon på servere

Argh, jeg er arkivar og yrkesskadet. Jeg grøsser når jeg hører at ting bare skal ligge i en mappestruktur på serveren, og ramler om i krampegråt når noen snakker om å sende kopier internt.

Det jeg lurer på med serveren er slike ting som om fila er skrivebeskyttet? Hvem har ansvaret for vedlikehold? Hva om den fila trengs om fem år, er den fortsatt lesbar? Men klart, det kan fungere på et vis om man må. Så nei, jeg er overhodet ikke brukanes til noe fornuftig her, sorry.

Ellers har Nyx et godt forslag til hvordan du kan illustrere at en god mappestruktur er bedre enn fullstendig ville vesten.

Hvis serveren er noe alle har tilgang til, kan du sende dem link til dokumentet i steden for en kopi, slik at de får med seg eventuelle oppdateringer (og det tar mindre plass totalt sett, vi betaler for lagringsplassen vi bruker nemlig).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat