Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-19, 17:05   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert i konfirmasjon- uten konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Dette er et nytt scenario for meg, å bli invitert til konfirmasjon til en unge som ikke blir konfirmert. Jeg er derfor litt i villrede når det gjelder kotyme her. Stiller man i bunad? Jeg regner med at det ønskes en gave, skal den da være like stor som om det var en faktisk konfirmasjon? Og hva skriver man på kortet?

Ja, jeg ville regnet dette som en slags "privat konfirmasjon", altså en "konfirmasjon" i egen regi, som i selskap for å feire tenåringen uten deltakelse på organisert kurs, og forholdt meg til det som en vanlig konfirmasjon. Om det skal være bunad eller mindre formelle penklær ville jeg spurt arrangøren om. Men jeg ville gitt den gaven jeg uansett ville gitt om det var konfirmasjon.

Var i slik "navnefest" for nevøer og niese på mannens side, som ikke hadde dåp eller HEF-seremoni, bare femilieselskap for å feire babyen. Penklær og gaver som om det var dåp. Ikke bunad, riktignok.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat