Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-06, 23:02   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Digitalt speilrefleks. Hva anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

noen med erfaringer?

Canon 400D virker vel som et godt valg i akkurat nå. Jeg kjøpte en Nikon D50 fremfor en Canon 350D i vår. Nikon D50 har riktignok "bare" 6 megapixler mot 8 hos Canon 350D. Men det var litt raskere og litt mer stillegående, og det syns jeg er viktig. Alle Canons og Nikons modeller fra 5000-10000 tar gode (nok) bilder til amatørbruk.

Hvis du går opp et par tusen i pris får du en Nikon D80. Det tror jeg at jeg ville ha gjort hvis jeg skulle ha et kamera nå (og hadde råd). Vil du spare en tusenlapp, så er Nikon D50 et glimrende kamera.

Hvis økonomien tillater det; kjøp bedre optikk enn det som følger med i "pakkeløsningen".

Mine generelle anbefalinger: Ignorer antall pixler (6 megapiksler kan i praksis blåses opp til A2 uten særlige problemer.) Sjekk dpreview (Les iallefall konklusjonene på omtalene dersom alle detaljene blir for voldsomme). Gå i butikken og prøv kameraene for å kjenne hvordan du syns de er å holde i. Kjøp stort minnekort.

Ben "Snap snap, grin grin, wink wink, nudge nudge, say no more" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat