Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-20, 16:39   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overflatebehandling av trykkimpregnert furu

Jeg behandler ikke mine utegulv i hele tatt lenger. Jeg har gulv som er 15, 7 og 1 år gamle. De blir grå med tiden, nærmest drivvedfarget. Jeg synes det er helt ok. En tidligere arbeidskollega av meg som jobber med trematerialer og kan mye om det, påstår at et impregnert utegulv holder like lenge ubehandlet som beiset eller oljet. Det er også min erfaring. Når jeg utvidet den ene verandaen for 7 år siden, rev jeg et gulv som hadde ligget i 25 år og som behovet aldri var behandlet (dette er barndomshjemmet mitt). Gulvet var ikke råteskadet eller ødelagt på andre måter, det måtte bare byttes fordi verandaen endret form og størrelse. De gamle gulvbordene ble det bygget blomsterkasser og sittebenker av og de er helt fine fortsatt.

Med andre ord mener jeg behandling eller ikke behandling først og fremst handler om utseende, smak og hva man prioriterer å bruke tid og penger på. Jeg liker mine grå gulv og kommer ikke til å behandle noen av dem.

Jeg er forøvrig glad i Osmo sine produkter og bruker de innendørs på benkeplater og bord, men har ikke erfaring fra utendørs bruk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat