Tråd: GTA og alder
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-14, 11:54   #43
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: GTA og alder

Spill og aldersgrenser er et evig tema her med fire gutter i verste spillealder.

Blant 13,5-åringens venner tror jeg alle har GTA. Han får ikke, og har akseptert det. Han har to eller tre spill med 16 års grense som vi sjekket opp på forhånd.
Han får av og til høre det litt av kompiser at han ikke får spille GTA, og det synes han er litt kjipt, men han har samtidig gitt uttrykk for at han er glad for grensene han har.

Blant 11,5- åringens venner har mange GTA. Han får heller ikke, selvsagt, og synes det er greit. Han blir lett litt spilleavhengig, og har evig nok med spillene han har.

Tvillingene på snart 10 har flere venner som hat GTA, og de maser mest om spill og aldersgrenser, fordi "det er jo bare spill!" Og "alle andre har det/gjør det!" De får spille spill med 12 års grense, ikke høyere. Jeg er også såpass kjip at jeg sjekker opp hva de spiller hos venner de er hos, og snakker med foreldre om at hvis slike spill skal spilles, så skal mine hjem. Jeg vet hvilke familier som har lite eller ingen regler i forhold til slike spill, og håper jo at de tenker seg om litt når andre reagerer. Jeg tror det er mange som rett og slett ikke gidder å tenke over det, fordi det "bare er spill".

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat