Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-07, 22:00   #23
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når innføring av fast føde stoppar opp

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har samme problemet, bare at hun ikke vil ha noen ting. Vi har prøvd velling, grøt, banan/avocado, eplemos og sviskesaft, men det er bare æsj alt sammen. Til nød kan hun godta en skje med banan, og saften av pæremos. Men det er bare forsvinnende små mengder og ingenting å bli mett av. Hun var innlagt på sykehus i forrige uke og da var det kun pupp. Begynner å bli litt stressa, hun er jo godt over seks måneder og bør vel få i seg litt jern?

Hun får etter all sannsynlighet i seg nok jern via morsmelken. Det er overhodet ingenting å stresse med. Har man tilstrekkelig melkeproduksjon er det normalt ikke noe problem å mer eller mindre fullamme i ett år eller lengre. Den yngste min spiste kun smaksporsjoner til hun var nærmere 2 år, og hun er egentlig fortsatt småspist.

Dersom du bekymrer jeg for jernlagrene, kan du få sjekket dem. Selv hadde jeg nok i alle fall drøyd det til hun var 9 måneder. Er du redd for jernlagrene, bør du også unngå å gi henne kumelkprodukter (som ikke er jernberiket) fordi det kan føre til jarnmangel og også hemme jernopptaket.

Og bortsett fra det er det bare å fortsette å tilby smaksprøver.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat