Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-17, 09:43   #42
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men hva gjør man når man går tom for bæreposer til søppel?

Når det kommer til å pakke ut plast i butikken, vil kanskje butikkene og kjedene også engasjere seg dersom de blir sittende igjen med et fjell av emballasje.

Det finst nedbrytbare poser, for eksempel av maisfibre, som ein kan kjøpe i vanlege butikkar.

Når det gjeld det med utpakking av varer, tviler eg litt på at det når fram til produsentene, viss ein ikkje bruker media eller liknande. Då eg jobba i butikk, var det objekt for himling med augene blant kassapersonell. Men butikksjefen melde det ikkje vidare til hovedkontoret som bestemte vareutvalg. Eg trur forbrukermakten blir tydeligare for produsentene, dersom vi lar vere å kjøpe ting.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat