Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-09, 12:05   #55
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Det som virkelig fascinerte meg med gårsdagens program var at denne Jenny var så gjennomført og gjennomtenkt og bevisst. Dette var noe hun virkelig ønsket, og hun hadde mange begrunnelser. Global oppvarming, forbruk osv - hun hadde en mening med det.

Hun hadde visstnok 3 unger fra før som jeg oppfattet bodde i Frankrike til vanlig (?), og så hadde de denne lille gutten sammen. Og så vidt jeg kunne se bodde de ikke egentlig så øde, det fantes andre gårder, og ikke så innmari langt til sivilisasjonen, så det mest ekstreme her var jo måten de hadde valgt å leve på. I forhold til gutten (Gustav?) så skulle han (naturligvis) ikke gå i barnehage, og de hadde også bestemt seg for hjemmeundervisning.

Må si det fascinerte meg litt også, for også i forhold til skole hadde hun klare meninger. Hun omtalte enhetsskolen som et stort eksperiment, og mente det var unaturlig å gruppere mennesker etter alder.

Så selv om jeg aldri kunne levd sånn, så var jeg utrolig fascinert av hvor gjennomtenkt alt var. Selv om ungen får en annen oppvekst enn andre barn, så er jeg overbevist om at med såpass oppegående og ressurssterke foreldre kommer gutten til å få en god oppvekst. Ikke verre, bare annerledes. Det var jo tydelig at de også hadde et miljø (med "frie sjeler" av ymse slag) rundt seg, så det var jo ikke sånn at de satt mutters aleine oppe i skogen et sted.

En del av de andre programmene har vært om folk som ble boende igjen da alle de andre flyttet, for det var nå slik de var vant med å ha det - og det får fort en litt sånn trist undertone. Her var det derimot en ressurssterk kvinne fra et ressurssterkt miljø, som VALGTE dette levesettet.

Jo, jeg var imponert. Litt også over at tenk - det går an å leve sånn i 2009.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat