Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-10, 09:47   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Poden hadde besøk av en kompis på 7 år som hadde tilbragt påsken på ferie utenlands. Jeg må innrømme jeg ble litt sjokka av følgende samtale jeg hadde med han:

Meg: "Hvilket land var dere i?"
Han: "Syden."
Meg: "Hvilket land er det da?"
Han: "Vet ikke helt."
Meg: "Vet du hvilke andre land det lå i nærheten av da?"
Han: "Hakke peiling."
Meg: "Hva slags språk snakka de der?"
Han: "Vet ikke, men ikke norsk i alle fall."
Meg: "Så du et flagg noen steder og så hvilke farger det hadde?"
Han:" Nei, tror ikke at de har flagg der."

Er dette virkelig de geografiske fakta unger sitter igjen med etter endt ferieopphold i utlandet? Har det blitt akseptabelt at unger i fullt alvor tror at steder med strand og bademuligheter er landet "Syden"? Bør de i det minste ikke bli informert om hvilket land de skal reise til?


Jeg er dessverre ikke sjokkert. Jeg har opplevd lignende blant ungenes barnehagevenner.

-Hvor bor du?
-Vet ikke.
-Hva heter gata dere bor i?
-Vet ikke.
-Hva heter mamma?
-Mamma.
-Hvor har dere hytte?
-Vet ikke.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat