Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-19, 12:54   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Grunnoppskrift på grove matmuffins:

½ dl olivenolje
4 stk egg
3 dl kesam
3 dl hvetemel
2 dl hvetemel sammalt grov
½ dl havregryn
2 ts bakepulver
salt

Visp sammen olje, egg og kesam. Rør inn hvetemel, sammalt mel, havregryn, bakepulver og salt.
Skjær *skinken i strimler, finsnitt vårløken og kutt paprikaen i små *biter. Rør skinke, ost, vårløk, paprika og urter sammen med «muffinsrøren».
Sett muffinsformene i et muffinsbrett og fordel røren i formene. Dryss over frø og stek muffinsen midt i ovnen ved 200 °C i ca. 20 minutter.

Så er det jo bare å fylle med deg ungen(e) liker.

Jeg har av og til kjørt alt det våte i hurtigmikser sammen med f.eks. grønnsaker, krydder og pepperoni slik at det ikke er biter i muffinsen og så kjørt på med ost i og på toppen etterpå. Tradisjonelt har jeg brukt skinke/bacon-biter, tacokjøttdeig og grønnsaker, eller annet godt som jeg vet ungene liker å spise.

I tillegg kan du ha linfrø og sesamfrø på toppen.

Perfekt, takk!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat