Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-19, 13:38   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Vi spiser masse vegetar.

I noen retter dropper jeg kjøtt og bruker enten linser, VGTR-deig fra Tine (laget kun av ost og grønnsaker) eller søtpoteter (vet du ikke liker det, men vi bruker det), men også andre rotgrønnsaker, egner seg særlig godt i feks lasagne.

Vi spiser minimalt med ris, pasta, couscous og sånt, og heller ikke så ofte omelett, men spansk tortilla er jo nydelig for de som liker sånt. Supper er også enkelt å variere.

Burgerne fra Liv Laga er kjempegode og laget kun av grønnsaker, kkke mye annet «rart». De har litt falafel-aktig konsistens, så man bør like sånt.

Når vi har «taco», bruker vi bønner som erstatning for kjøtt, evt i tillegg. Bønner funker jo i alt mulig.

Vi har alltid en pakke VGTR-deig i frysen, så er det enkelt å lage en vegetarmiddag uten å bruke hjernen for mye.

Indisk vegetarmat/daal/linsegryter lager jeg sjelden. Ungene spiser lite da.

Vi har alltid mye grønnsaker som tilbehør, gjerne som egne retter. Det hender jeg spiser bare det, selv lm det er kjøtt på bordet. Eksempler kan være grillede grønnsaker med feta (kjapt på gassgrill), massert grønnkål med biter av ovnsbakt søtpotet, granateple og feta, pannestekte rosenkål med nøtter etc etc.


Sist redigert av Hyacinth : 12-08-19 kl 13:57.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat