Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-19, 16:44   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste 5+2-seteren?

Vi har valgt fransk og ikke angret et sekund! Joda, det var noen som foret oss med "franskeangst", men etter å ha lest mye rundt både norske bilsider og utenlandske så ble det avkreftet som ikke har medført riktighet på mange, mange år.

Først hadde vi en 5008 som er nevnt over her. Veldig fornøyd og elsket danseplassen. Det er verdt å merke seg at den er litt høyere i taket enn S-Max'en da den skrår litt nedover ved de bakerste setene. Dessverre var vi i en kollisjon, så den ble vraket etterpå (ingen personskade heldigvis).

Så falt valget på Citroen Grand C4 Picasso, og vi er kanskje enda mer fornøyd med den. Men det går mer på at den naturlig hadde noen flere fiffige løsninger da den var en nyere modell. Den er også "stivet" opp i forhold til tidligere modeller, slik at man ikke har den duvende følelsen i svinger som Citroen (og Mercedes) er kjent for. Det orker ikke jeg, så det var grunnen til at vi gikk for Peugeot den første gangen.

Plassmessig så funker alt veldig smooth med setene. Tre like brede seter i 2.seterad som kan individuelt justeres fremover og bakover for å skape mer plass eller space mellom de som sitter der. Ved å trekke i en stropp så setter man opp setene i 3.seterad, og man kan fint bruke kun et av de om man ønsker det. Gulvet blir helt flatt når de nedfelt.

Er man opptatt av design så er franskmenn et hakk foran synes jeg. Jeg husker jeg måtte klappe munnen igjen fullstendig da vi prøvekjørte Ford, og lurte på om de hadde tenkt seg spesielt om i det hele tatt når det gjaldt design

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat