Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-07, 22:13   #10
Piglet
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 25
Piglet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Politikere og forberedelser

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg var nylig på et folkemøte vedr. noe som holder på å skje her hvor jeg bor. Alle de politiske partiene var invitert, og alle bortsett fra ett møtte.
Det nå for så vidt helt greit, det er noe annet som plager meg i dag.

Representanten fra det ene partiet svarte hele tiden at h*n ikke visste nok om dette, ante ingenting om rapportene det ble snakket om, og var veldig god på å fraskrive seg alt ansvar - og det er da jeg blir litt snurt.

Når man er invitert til et møte, til å sitte i et panel der, og det dreier seg om en eneste sak, kan man da ikke forvente at representantene setter seg inn i temaet?
Flere av de andre var godt forberedt, men denne ene (som vanligvis uttaler seg i hytt og vær) var kun opptatt av å fraskrive seg alt ansvar ved å komme med uttalelser som dette kjenner jeg ikke til, dette vet jeg ingenting, jeg har ikke hørt om denne rapporten osv.

Det var snakk om en ganske så stor sak, som vel kan regnes som politisk dynamitt pga. konsekvensene. Saken har inn til videre blitt stoppet, pga. brudd på Hovedavtalen, men det var bare flaks. Det er da snakk om at noe skal konkurranseutsettes på bakgrunn av et notat på hele 5 sider, hvilket jo ikke er noe beslutningsgrunnlag i det hele tatt.

Er det bare meg som irriterer meg over den arroganse fra politikeren?
Vedkommende hadde aldri fått min stemme i utgangspunktet, men dette var jo i hvert fall ikke et sjakktrekk i forhold til at det faktisk er kommunevalg til høsten.

Og en prikk til den som gjetter hvilket parti det var.

Hmmm...er du fra sørlandet? Da tipper jeg på at det var Demokratene som ikke stilte opp...hehe..hehe...hehehehehehe!
Jeg sitter selv i en komite i mitt parti og det er en selvfølge at man er forberedt til hver sak. Kjempe sløvt!

Piglet er ikke aktiv   Svar med sitat