Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-22, 20:06   #360
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi hadde til å begynne med en fin konfirmasjonsdag. En litt merkelig seremoni, fine innslag, for all del, men ikke helt tilpasset aldersgruppa vil jeg si. De musikalske innslagene var bl.a opera x 2 sanger, samt 2 innslag med fiolin, alt fremført av voksne. Tale fra konfirmantene, og en veldig fin tale for dagen av en eldre mann.

Festen skulle vi ha på et kjent lokale her i nærheten, og hadde i utgangspunktet en fin fest, helt til representanten for lokalet fant det for godt å skjelle ut konfirmanten og to yngre barn, slik av festen for konfirmanten sin del var ferdig, og hun bare ville hjem.

De to yngre hadde gått opp en utetrapp, konfirmanten gikk etter for å hente de ned. Dette ble oppdaget, en rasende mann kom løpende ut og hadde skjelt de ut. Trappen var ikke sperret av, eller merket på noe vis, men viste seg å gå opp på et tak uten sikring.

Jeg prøvde å ta det opp med vedkommende da vi dro (jeg fikk ikke ikke lov av konfirmanten å ta det umiddelbart), men han svarte bare at han måtte være streng, for hadde de ramlet ned, måtte de ha stengt lokalene. Ingen unnskylding eller ydmykhet overhodet.

Jeg sendte mail til sjefen dagen etter, og har fått en uforbeholden unnskyldning og lovnad om at trappen skal sperres og taket utbedres, men det ble jo fortsatt en veldig kjedelig avslutning på konfirmantens dag for både henne og oss.
På alle bildene som er tatt av henne og besteforeldre, kusiner ol, har hun bare en strekmenn i istedenfor et smil. Veldig preget, og det er fortsatt det hun sitter igjen med etter festen.

Det var flott pyntede bord, god mat og gode kaker da, det er jo noe.

Vi var også gjester i en humanistisk konfirmasjon denne helgen, der var underholdningen veldig mye mer tilpasset aldersgruppa. Der var det dans med elever fra kulturskolen, to unge jenter som sang, og Tuva Fellmann holdt tale for dagen. En veldig fin tale.

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 01-06-22 kl 20:15.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat