Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-22, 14:05   #346
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Bare for å gi litt mer forhistorie og detaljer: Spørsmålet om konfirmantbidrag kom opp under informasjonsmøtet for foreldrene tidligere i vår. Jeg har en 03-er som har vært gjennom humanistisk konfirmasjon tidligere, og han og hans venner (en med-konfirmant og to som ikke var konfirmanter selv det året) spilte med bandet sitt på både hans og med-konfirmantens seremonier. Det var en fin opplevelse for dem og de fikk mye positiv feedback, men det var litt styr i forkant med lydprøve og sånt. Da jeg tok opp at det var viktig å sette av nok tid til lydprøver for eventuelle konfirmantbidrag i år fikk jeg beskjed om at det kun var aktuelt med "hilsen fra konfirmantene", altså "tale", og ingen kulturelle innslag. Dette ble da presentert som noe som var bestemt sentralt, og at det var av hensyn til konfirmantene. Det ble både sagt at ingen skulle skinne mer enn andre, og at de hadde erfaring med at det for noen konfirmanter ble for mye stress og press rundt konfirmantinnslagene. Jeg ble litt satt ut og følte nok litt på at jeg ble oppfattet som en sånn mor som gjerne ville at min konfirmant skulle skinne på andres bekostning, så jeg sa ikke mer der og da. Konfirmanten min har ikke hørt noe om at noen skal holde "hilsen" på deres vegne heller, så jeg vet ikke om det blir det eller ikke.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat