Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-11, 20:42   #52
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det er min erfaring også. Man stemples veldig fort om man ikke trives med alle utfordingene på østkanten. Man burde undersøke hvorfor folk flytter, og hvordan man kan få folk til å bli.
Men interessen for hvordan vi norske hadde det i Groruddalen var fullstendig fraværende.

Ghettoer i alle slags former er vel ikke ideellt. Jeg kjenner folk som er vokst opp i hvite rikmannsghettoer på Oslo Vest og har slitt med det. Mobbing, kjøpepress, utfrysing av de som ikke kommer fra bemidlede hjem, statusjag.

Utfordringene i Groruddalen skal selvsagt taes på alvor. Det blir da ikke sett på som rasisme å ta opp problemene her. Jan Bøhler i AP er en av dem som jobber med disse tingene, og Frp er slett ikke alene om å sette fokus på Groruddalen. Men det har noe med sprkbruken å gjøre, når to vestkantsnobber (Chr Tybring-Gjedde og Carl I Hagen) tar en sjelden tur over til østkanten og kritiserer og kategoriserer innvandrere i sterke ordelag.

Mange jeg kjenner bor forøvrig på Oslo Sør, og stortrives (Holmlia, Lambertster etc). Ingen ghetto den ene eller andre veien.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat