Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-23, 23:45   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planteskole - Slik lærte Serafin noe nytt

Hodene våre fungerer visst likt Malama.

Neida, skjønner godt hva du mener også jeg, Tallulah. Synes det er lett å se begge forståelser av ordet, det handler bare om hvem sine søsken og barn man snakker om. Om man i forstavelsen "søsken-" legger "mine egne søsken", og deres barn spesifikt, eller det mer generelle "personer som er søsken", og at begrepet beskriver slektskapet mellom barna til disse. Jeg har bare alltid tenkt at begrepet kommer av sistnevnte forhold, og at det ikke er noe rart eller ulogisk med det. Men hvis man tolker "søsken" som ens egne søsken, så er jeg enig i at det høres veldig rart ut ja. Språk er fasinerende greier.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-03-23 kl 01:38.
My er aktiv nå   Svar med sitat