Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-21, 10:56   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nå var jo dette en inspirasjonstråd for matpakkeinnhold for barn som ikke spiser brød, så da er det kanskje ikke så rart at flertallet av de som svarer lager matpakker som inneholder noe annet enn brødskiver.

Jeg synes det er et tullete premiss at alt annet enn brødskiver i matpakka er fancy og luksus og mom-of-the-year-nivå. Eventuelt curling-kameler. Mye av det som beskrives her er både kjapp og enkel basismat. Når jeg slenger et hardkokt egg, en yoghurt, en gulrot og en neve nøtter oppi matboksen, så føler jeg ikke akkurat at jeg lager til noe «greier». Den der undertonen om at de spiser nok brødskivene sine om de blir sultne nok, synes jeg også er merkelig. Hvorfor skal det gjelde akkurat for brødskiver, men ikke annen mat man ikke liker? Du sender ikke med pølser hver dag til noen som ikke liker pølser, liksom. Om noen hadde sendt med meg tunfisksalat hver dag i matpakka, hadde jeg fortsatt ikke spist det. Jeg er ikke noe glad i tunfisksalat. Da hadde jeg ventet med å spise til jeg kom hjem. Det er ikke farlig det, så klart, men heller ikke særlig gunstig.

Enig. Eldste på 16 spiser skiver og lager seg matpakke med det. Men yngste har aldri vært glad i skiver og går heller uten mat enn å spise, så han må jeg tilrettelegge for. Han er slank, vokser og trenger energi.

De dagene han får varm mat varmes det i ovnen mens jeg dusjer. Tar ikke lenger tid å lage det enn skiver (men koster selvsagt mer). Han spiser stort sett bare bær til frokost; egg i helgene og da kanskje en snau skive.

Får han med seg brødskive går de i søpla rett og slett, spises ikke. Det går ikke i lengden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat