Tråd: Angi en nabo
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-17, 09:47   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

I så fall må jo strategien være at hvis man oppdager at naboen gjør noe som helst ulovlig, så skal man angi dem til rette myndighet. Og da er vi rett over i Big Brother-land. På den andre siden så irriterer jeg meg grønn over de som jobber svart, snylter på NAV og generelt driver godt på siden av loven, fordi det passer dem. Og dette er gode, "staute" normenn vi snakker om. Så kanskje en angivertelefon, for alt av lovbrudd, hadde vært en god ide. Siden man da ville hatt en større fare for å bli tatt for eventuelle ulovligheter.

Greia er jo at de som bryter vilkårene for opphold i Norge, strengt tatt ikke har krav på å være her. Så jeg skjønner hvor dette kommer fra. Men jeg vet virkelig ikke om angiveri er riktige veien å gå. Da er det bedre med generell utreisekontroll, tenker jeg. Dvs. at man i passkontrollen, ved utreise fra Schengen, også registrerer endelig destinasjon. Og at man etablerer systemer for å sjekke at folk faktisk har det beskyttelsesbehovet de påstår å ha.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat