Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-17, 11:03   #1
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?

Opprinnelig lagt inn av Jeg har aldri følt meg så lite verdt som i russetiden. Og det skremmer meg.»

En kveld i russetiden skulle jeg møte opp for å rulle med en buss. Da jeg og venninnene mine og jeg møter opp, ser vi at det er rundt 30 jenter der. Vi får beskjed om at det bare er ti plasser. En av gutta sier: «Første inntak starter nå! Still opp i en rekke på gresset». 20 av 30 jenter stiller opp. Guttene tar fram lommelykter, går fram og tilbake og lyser i ansiktene våre. «Ned og ta push ups!», skriker en av dem. Vi trodde de tulla, men plutselig var tre jenter på bakken, mindreårige jenter, og tok armhevinger foran dem. Vi fulgte etter. «Snu dere rundt og ta squats for oss!» Der trakk jeg meg. Guttene filmet og koste seg mens jentene snudde seg villige for å ta knebøy. Jeg ble stum, men ringte etter hvert politiet. At disse guttene kunne ydmyke jenter slik, filme og kose seg med det, var ikke til å fatte.

Les hele innlegget til den tøffe jenta her.

Jeg er så enig med henne, det er skremmende hvilke kultur og holdninger som vokser fram på kort tid. I hennes eksempel er det en guttebuss, og da kan synet på kvinner veldig lett bli tema. Jeg tror egentlig ikke dette er noe bedre i jentebussene, jeg tror de kan bli like maktsyke som guttene i rette setting.

Jeg både håper og tror russefeiringen går endringens tid i møte. Jeg tror vi snart opplever et skille der mange nok velger bort den ekstreme varianten slik at det rett og slett ikke er kult lenger og heller ikke gir makt å være på buss. Jeg håper det går fort.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.

Sist redigert av Java : 09-06-17 kl 13:45.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat