Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-21, 13:27   #60
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du vært involvert i en bilulykke (passasjer eller sjåfør)

Ja, flere ganger.

I studietida frontkolliderte mannen med en som forsøkte seg på forbikjøring av tre biler etter hverandre - over en bakketopp (!) på Flyplassvegen i Bergen. Vi kom intetanende over bakketoppen mot og traff ham på toppen av bakken mens han fortsatt lå i vårt kjørefelt. Vi hadde nettopp kommet ut av en rundkjøring og hadde lav fart, ca 40km/t, mens forbikjøreren holdt høy fart. Han døde i sammenstøtet og begge bilene ble kondemnert fordi de var totalvrak. Mannen min og hunden til svigermor kom fra det med sjokket mens jeg måtte på legevakten og bli lappet sammen i hodet. I tillegg til flere kutt i hodet (fra frontruta som knuste) fikk jeg hjernerystelse og en trøkk i kneet som gjorde vondt et års tid før det ordna seg.

Som 1-åring var jeg passasjer i bilen da foreldrene mine snurret på glatta og landa i grøfta da vi skulle flytte til Bergen. Vet ikke om bilen ble skadet, gikk bra med alle i bilen.

Ellers har jeg vært borte i flere mindre sammenstøt uten personsskade og bare mindre materielle skader - dulta borti en steinmur en gang, rygga inn i en jernstang som stakk ut av et gjerde utenfor gamlejobben min og kom borti bilen bak meg da jeg måtte ta bakkestart på ei ferge mens jeg sto parkert på en veldig bratt lem med 5 cm klaring til bilen bak (ferga var stappa full pga cupfinale). Har også blitt påkjørt av en bil som rygga ut og dro av speil og dør på bilen min mens jeg sto parkert og var på vei ut av bilen.

Jeg har vært førstemann til ulykkessted der en motorsyklist hadde frontkollidert med en diger bil i høy fart på Dovre. Vi var en hel gjeng med damer som kom kjørende fordelt i to biler på vei hjem etter å ha løpt Birken. Vi hadde med oss såpass bra med helsepersonell at tannlege Synnemor ble satt til å dirigere trafikken Ulykken skjedde midt i en krapp sving i 80-sone midt på sommeren, så det var mye trafikk husker jeg. Motorsyklisten overlevde, men hadde alvorlige bruddskader.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat