Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-21, 08:33   #101
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått fartsbot?

Jada. Én gang da jeg ble fersket av en fotoboks, og sist bare for noen uker siden. Som ble noe pinlig. 50-sonen på vei inn til sentrum er oversiktelig og fin, og jeg har hatt en tendens til å pushe farten opp mot 60. Så også da jeg kjørte hjemover etter jobb. Bilen bak meg kjørte litt tettere på meg enn det jeg fant akseptabelt, - ble påkjørt bakfra med valp i bur bak en gang, så jeg er noe skeptisk når dette skjer - og da fronten begynte å blinke blått som i en lyslenke, fikk han harrypasset sitt ettertrykkelig påskrevet. Det hørte han selvsagt ikke og fortsatte å blinke med den greia jeg gikk ut fra han hadde fikset via Wish eller EBay. Faens rånetass, tenkte jeg og forsøkte å lese bilnummeret hans i speilet, dog uten hell. Til slutt kjørte jeg inn til sida for å notere meg bilnummeret i det han passerte meg. Og gjett hvem som også kjørte inn like bak meg?!

UP-politiet var veldig greie, til tross for «biljakten» på fire km. Joda, det ble bot, men jeg slapp unna hva nå de har for paragraf når det gjelder å nekte å stoppe for øvrigheta. Og de ble regelrett lystige da jeg fortalte at jeg hadde tenkt å melde dem pga av den trafikkfarlige juletrelenka. Mitt kjennskap til blålys begrenser seg til saftkokeren på taket.

Nå er jeg mer trafikkfarlig enn noen gang all den tid fokuset er mer på speedometeret enn på veien.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat