Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-14, 12:36   #26
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere brød til middager, og i tilfelle hvilke?

Vi spiser brød til enkelte pastaretter. Aldri til tomatbasert kjøttsaus, med unntak av lasagne, men ofte til Carbonara. For min del handler det om at carbonarasausen blir så mektig at jeg blir kvalm etter tre munnfuller, så jeg trenger noe å "bryte" smaken mot. Lasagne inneholder jo også ostesaus og kan være ganske mektig, men til det spiser vi mest salat og små mengder brød. En annen sånn smør-på-flesk-variant er grillkylling med salat, ris og brød, men det er vel bare mannen som spiser både ris og brød, jeg dropper risen. Andre middagsretter vi har brød til er supper (igjen synes jeg det gir et mer variert smaksbilde), enkelte gryteretter og salater. Jeg blir mer behagelig mett med brød til, og føler meg enten kvalm og uvel eller blir sulten igjen med en gang uten. Jeg stapper ikke i meg og har aldri hatt problemer med porsjonsbegrensning, heller motsatt oppigjennom, så kanskje det henger sammen?

Jeg er veldig glad i brødmat, liker godt litt mer spennende brødtyper enn de jeg spiser med pålegg på og kunne godt ha funnet på å ha fylte baguetter til middag, for eksempel. Har aldri trengt å telle kalorier, så om ett eller to middagsmåltid i uka inneholder litt for stor andel karbohydrater, lever jeg greit med det. (Ungene er en annen historie, de spiser jo knapt nok noe i det hele tatt uansett.) I det minste serverer jeg ikke potetmos til spaghettien og makaroni som tilbehør til potetmiddager, slik svigermor gjør. Det er kvalmt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat