Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-14, 10:22   #164
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hytta vår er nok det du kaller "furuhelvete". Jeg synes det er meningsløst å skulle skifte ut møbler og male vegger der for alt alt skal bli perfekt og trendy. Det er godt nok. Og faktisk ganske så koselig også.

Det er STOR forskjell på hytter og bolighus, og det som omtales som "furuhelvete" går heller ikke på furu generelt, men på en bestemt stil som var trendy for 20 år siden. Mulig du har denne 90-tallsstilen gjennomført på hytta di (noe som egenetlig ville være ganske kult, og enda kulere om noen år, når dette blir retro), men jeg mener at det fortsatt ikke kommer særlig høyt på lista mi over drøye uttalelser når noen som er oppvokst med det i barndomshjemmet sitt omtaler moten generelt i negative vendinger.

Det har da vært tråder opp og ned om hva man husker fra f.eks 80- og 90-tallet, der folk har fnist, vist bilder av klær og annet, og kommentert at man ikke kunne forstå hvordan vi kunne gå kledd slik, uten at noen har tatt det ille opp. Det er moten man ler av, ikke konkrete personer eller hus. Mange av dem som bruker begrepet "furuhelvete" nå likte det jo selv den gangen da det var moderne. Må si jeg synes enkelte er litt vel hysteriske på slike ting. Må folk ta alt så høytidelig, at man ikke kan le av det som var moderne for 20 år siden, i tilfelle noen fortsatt synes det er fint?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-01-14 kl 10:41.
My er ikke aktiv   Svar med sitat