Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-14, 09:59   #162
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ikke i min verden. Jeg kan godt si at "jeg liker" eller "jeg liker ikke", men har ikke noe behov for å gjøre narr av eller disse det andre synes er fint. Jeg synes det er en god ting at folk har forskjellig smak, og jeg synes det er bra at ikke alle er like opptatt av klær og interiør.

Jeg snakker ikke om å disse det andre synes er fint. Jeg snakker om forskjellen på å disse det andre synes er fint (shabby chic), og det "alle" syntes var fint for 20 år siden, men som nå er helt utdatert (furu overalt). Har du aldri ledd av tidligere moter? Jeg har ledd meg nærmest ihjel av gamle bilder og hva folk (inkludert meg selv) hadde på seg, hvilke briller de hadde og hvordan de var på håret (for så å gå og ha på meg noe lignende noen år senere, når det er på moten igjen. ).

Det er forskjell på å gjøre narr av hvordan kles- eller interiørstil folk har nå, eller ikke minst, hvordan konkrete hus ser ut innvendig (spre og gjøre narr av boligprospekt på finn o.l.), og på å omtale en mote som var for noen tiår siden som grusom, eller le av den. Ser du ikke forskjellen?

Selvsagt kan man spare seg slik ordbruk som "furuhelvete" uansett, hvis man skal være veldig voksen og fornuftig og snakke pent, men jeg får ingen store moralske vondter av at noen ler av gamle, utgåtte trender og kaller dem grusomme. Plutselig er det in igjen, bare i en litt modernisert form, og vips, så liker alle det. Det er da noe alle vet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat