Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-21, 10:41   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elbil: Soul, Leaf eller Ioniq?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Inntrykket mitt er at Hyundai klarer å få mer ut av batteriene sine enn Nissan. Men pass på at du får en bil med en app. Vet ikke om Hyundai har det. Har en Leaf selv, 24 kwh og ikke den beste rekkevidden. Men elsker at den har vært min siden 2017 og ikke trengt en tur på verkstedet så langt

Den gamle Ioniqen har ikke app, men sant og si har jeg ikke savnet det så veldig, man kan stille inn oppvarming på forhånd, men da må bilen være innplugget til strøm.

Ellers er det også mitt inntrykk, at det ikke er så stor forskjell på Ioniq og Leaf i rekkevidde selv om Leaf har større batteri. I alle fall om man skal kjøre f.eks. Trondheim Oslo så vil man lade raskere på denne Ioniq-en. (Den nye lader visstnok tregere, men har til gjengjeld mer rekkevidde)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat