Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-24, 19:47   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er den tiden på året ...

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Man sier jo så mangt. Jeg skriver "de", men sier "di". Skriver "psykisk", men sier "sykisk". Jeg sier "biblotek", men skriver "bibliotek". Og tenker å fortsette praksisen, fram til rettskrivingsreglene eventuelt endres. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være annerledes med fastelavn. Det er nå engang slik det staves.

Underlig nok har folk tilsynelatende like store problemer når retttskrivingsreglene endres, og det plutselig blir tillatt å skrive f.eks "jus" og "sørvis", enda det er valgfritt (men det trenger selvsagt ikke være de samme folka da).

Enig i alt, men sier du virkelig biblotek?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat