Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-14, 22:06   #56
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.188
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

DET har jeg ikke sagt, jeg har sagt at "erstatningene" ofte er skremmende like ekte vare og at gjester har trodd det var ekte (for det har faktisk skjedd), men dette avhenger jo av produktet. Jeg undervurderer ikke folk, jeg hører på meningene deres, og jeg har de siste 4 årene jobbet intenst med å veganisere alle mine favorittretter så de ligner mest mulig på de opprinnelige rettene, rett og slett fordi jeg har hatt lyst til det og det har blitt en brennende interesse. Så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om når jeg tross alt har prøvd de fleste produktene på markedet, blogger om det og har reist rundt i verden for å smake på disse varene (og blogget om det). De har tatt blindtester på blant annet et produkt som heter Beyond chicken, som snart kommer hit til lands, der til og med kokker ikke klarte å skille dette fra vanlig kylling. Men klart det finnes produkter som smaker hoppetau og juletrepynt, det vet da jeg og. Det er nettopp derfor jeg synes dette er så spennende, det å finne ut hva som blir mest likt, og jeg prøver det hele tiden ut på gjester og på folk som ikke vet at jeg er veganer og at maten er vegansk. Noen ganger klarer folk å kjenne det, men kult mange ganger tror de det er ekte vare.

Det er en annen diskusjon, men siden du dro det opp måtte jeg jo svare.

Poenget i denne diskusjonen var om det gikk an å bruke margarin i småkaker,- og ja,- det gjør det men ikke uten at man mister den karakteristiske smaken av smør.
Jeg dro ikke opp noen diskusjon om dette forøvrig, det var du som påsto at dine gjester ikke/knapt kjente forskjell på kaker av smør vs margarin,- og da mener jeg at de er veldig høflige ettersom smørsmak er såpass tydelig og karakteristisk ifht margarin.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat