Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-21, 15:26   #586
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.910
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke det er noe krav lenger. Det er krav til rom som skal ha "varig opphold", men de er ikke veldig høye. Så lenge det er greit med rømningsvei så er det meste lov.

Og i et prospekt kan man kalle rommet det det er brukt som, om jeg husker riktig fra vår husjakt for snart 5 år siden.


Ja, det er krav til rømningsvei. Takvinduet er for høyt til at det teller som rømningsvei og jeg er usikker på om de to små vinduene er store nok til at de møter kravene (lengde + bredde må være minst 1,5 m). Jeg trodde det også var krav til takhøyde, men mulig det ikke er det.
Når det gjelder det siste mener jeg du tar feil. Hvis et rom ikke består kravene kan man ikke kalle det for noe annet samme hva tidligere eiere har brukt det til. Det er veldig mange som synder mot dette dessverre, for et hus er jo selvsagt mer verdt hvis det har tre soverom i stedet for to, og kjøpere stoler på at selger og megler har vært ærlige i annonsen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv