Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-20, 14:13   #797
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strømmer du nå

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har vært litt skeptisk til Shtisel på Netflix - ligger to sesonger, der. Serie om en familie ortodokse jøder i Jerusalem. Var litt skeptisk fordi jeg var redd for at den skulle være litt.. hvaskalmansi.. "misjonerende"?

Er usikker på i hvilken grad jeg skal si den var "god" - det er noe av historien som er litt "tynt", men ble likevel sugd inn. Er en god del andre populære serier hvor det også er litt tynt. Det er dels en god del interessante historier, man blir kjent med en helt annen kultur (rart at dette er år 2000... ), så jeg satt og googlet både det ene og det andre, og har lært ganske mye om jødedommen, klesdrakt, skikker... , noen av dem blir "avkledd" ifht hykleri og dobbeltmoral, men også fine ting, selvfølgelig. Og litt humor "og det er DIN sønn?", "ja, og han er den normale..." Eller barna som foreslår for far å kontakte ekteskapsmegler (sic!). Eller ekteskapsmegleren "ja, hun har cøliaki, men da får han en kone som alltid vil være tynn".

Shtisel så jeg også for en tid tilbake. Den var utrolig fascinerende. Tommel opp fra meg også.

Fintdethei! er ikke aktiv