Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-20, 12:27   #12
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant - hvordan gi pengegave?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Papirpenger foretrekkes her. Bankene har automat, så man trenger ikke gå dit i åpningstiden. Vipps eller overføring er selvsagt også ok.

Jeg håper bare at alle våre gjester styrer unna alle mulige kreative måter å gi penger på. Kronestykker skrudd fast på en fjøl, pengesedler brettet som sommerfugler og limt fast osv. Dropp det! Penger i en konvolutt eller på konto foretrekkes!

Siste avsnitt høres ut som familiemedlemmer av meg. Fastskrudde femkronestykker har jeg også vært borti i konfirmasjonen jeg har vært i. I eldstemanns konfirmasjon, så hadde guttungens onkel (vel, egentlig min onkel) lirket opp en konfettikanon, krøllet sammen femtilapper og puttet oppi sammen med konfettien, og under selve konfirmasjonen reiste han seg, sa noen ord og avfyrte gaven. Jeg synes det var gøy, men jeg er nok miljøskadet. Mannens familie hadde store øyne.

Jeg skal i konfirmasjon senere i august og lurer litt på det samme. Jeg føler liksom at det er litt kjipent å vippse penger til konfirmanten, uten at jeg har noen god grunn for å mene det, så jeg vurderer å ta ut penger og legge i konvolutt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat