Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-12, 01:22   #1062
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Vi hadde biff, salat og aioli-uten-egg.

Hey, vegan-Dixie, den aiolien må da være noe for deg?

Ovnsbak 1 (eller 2 ) hele hvitløk. Jeg pleier å skjære av litt av topp og bunn og fjerne det ytterste skallet (ikke mellom hvert fedd), ha på en dæsj oliven- eller kokosolje og pakke i aluminiumsfolie. Bak ved 175 grader i 1 time. Avkjøl litt, klem ut hvitløken og fjern skallene. Bland med olivenolje (eller en blanding av oliven- og kokosolje) til passelig smak og konsistens. Du får fin konsistens med stavmikser men jeg gidder som regel ikke dra den frem, moser det sammen med en gaffel bare. Det blir jo ikke helt som majones da, men det smaker veldig godt! Smakssett med det du måtte ønske, litt salt, sennep, presset sitron...

Oj, takk for tipset!! Jeg har til nå laget majones (veganes) av soyamelk, det blir nesten som vanlig majones, og bare blandet hvitløk og sånt i om det skal være aioli. Men denne skal jeg definitivt prøve! TAKK! Kom gjerne med flere tips når du prøver ut forskjellig.

Ovnsbakt hvitløk er dritdigg. Jeg lager en helt himmelsk suppe på det, hvitøkssuppe med masse bakt hvitløk (oppskrift på bloggen). Elsker hvitløk.

I morgen er vi invitert til svigers på middag. De skal lage spaghetti med tomatsaus, og så skal de to ha kjøttboller til, mens vi sikkert får stekt sopp til eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv