Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-22, 12:17   #2
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er innenlands matproduksjon viktig?

Dette bør definitivt sendes et annet sted også. Gjerne (også) til Nordlys sine debattspalter (nordnorskdebatt.no), siden landbruksministeren er en sentral figur i avisa, og jeg innbiller meg at hun leser den. Senest i dag var det en stor reportasje med henne der hun gjentok målet om å øke selvforsyningsgraden fra 40 til 50 %.

Det er ikke vanskelig å forstå at dere tviler på om dere orker å fortsette å stå i shitstormen. Men det er skremmende perspektiver hvis mange tar konsekvensen på samme måte.

Jeg synes innenlands matproduksjon er viktig av mange grunner. Samfunnssikkerhet og beredskap er en, en følelse av moralsk ansvar for å fø sin egen befolkning er annen. Og jeg tenker at vi må være villig til å betale for det. Helst mest over skatteseddelen, for det er klart at økte matpriser vil treffe skjevt det også.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat