Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-09, 07:40   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor går folk på jobb når de er syke?

Nå er jo folk ofte forkjøla flere ganger i året, - mener jeg leste at gjennomsnittsnordmannen pådrar seg tre forkjølelser per år - og jeg synes ikke det er nødvendig å være hjemme av den grunn. De fleste kan vel gjøre en brukbar selv om de ikke føler seg helt på topp og snørrer og hoster litt. Så kan det hende det smitter, men so what? Så lenge det ikke noe som påvirker almenntilstanden mer enn en forkjølelse så tåler folk godt å være på jobb.

Ofte kan man kjenne seg elendig om morgenen før man går på jobb, og selvsagt kan det være fristende å bli hjemme, men når arbeidsdagen begynner og fokuset er der det skal være så glemmer man hele greia, blir rett og slett avledet av andre ting. Og skulle formen bli verre utover dagen, at man får feber f.eks., da kan man heller vurdere å gå hjem.

Selv har jeg anledning til å holde meg på eget kontor når jeg er skikkelig snørrete og/eller ikke helt i form, da kan jeg gjøre en ok jobb samtidig som jeg ikke smitter andre. Er jeg skikkelig syk blir jeg selvsagt hjemme.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat