Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-15, 09:48   #41
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mulig jeg formulerte meg klønete i HI - men bunadspoliti er faktisk noe jeg leser stadig her inne på forumet og jeg forstår at man skal vokte sine ord når man har mening om denne - i fare for å bli kalt bunadspoliti. Det er tilsynelatene greit å kalle folk nedsettende og latterliggjøre disse, og da lurer jeg på om det er like legitimt å kalle førskolelærere (og dens like) barnehagetanter så lenge man sier det med litt snert og mener det som humoristisk. For jeg syntes det er utrolig respektløst og jeg kjenner bunadtilvirkere som mener "politi" titlen er tilsiktet deres yrkesgruppe og ikke nedsettende om de som f.eks. har gått politihøyskolen.

Var det en tydligare forklaring?

Men poenget her er vel at bunadspolitiet ikke (nødvendigvis) syr bunader, de bare mener at de vet best hvordan man skal bruke bunaden. Bunadspoliti er ikke et yrke, i motsetning til førskolelærere.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat