Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-06, 23:34   #61
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

943 forekomster av ryggmargsprøve på nettet.
14 forekomster av ryggmargsvæskeprøve på nettet.

Sier ikke at Internett alltid har rett, men dette må du bevise for meg!

Det kan jeg vel strengt tatt ikke, for hvordan kan man bevise noe slikt? Kan jo detaljforklare selvsagt, men det blir en ganske kjedelig avhandling og har vel kuppet tråden nok allerede. Og vips ble vi flyttet til Flisespikkeriet...

Men det er riktig det, det er veldig mange som sier feil. Men man hører jo ofte uttrykk som feks "Det utartet seg..." på nyhetene, selv om det riktige å si er "Det utartet...". Og selv om journalister, som jo jobber med dette, sier det titt og ofte, så betyr det jo ikke at det er korrekt?

På folkemunne brukes ofte "ryggmargsprøve", men jeg korrigerer alltid pasientene mine og forklarer at det er den omkringliggende væsken rundt som tappes, tas prøve av og analyseres, ikke ryggmargen. Denne prosedyren utfører jeg mange ganger i uken, og jeg er litt opptatt av at informasjonen jeg gir dem er helt korrekt. Men som sagt, ikke alle kollegaer er like opptatt av flisespikkeri

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat