Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-08, 14:10   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg å lage "naturlig" surdeig?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Har ei oppskrift på grov surdeig fra åpent bakeri. Der er utgangspunktet dag 1 3 dl vann og 500 g fin sammalt rug, så det skulle vel bli ganske deigete. Vannet skal være 30 grader. Kan skrive inn resten av oppskrifta hvis det er interessant.

Ja, vil gjerne ha den. Vet du hvorfor man må lage så himla mye surdeig? Jeg skal bare prøvebake ett brød med surdeig, og er ganske sjokkert over at jeg må lage flere kilo surdeig for å ta av en "valnøttstor" klump til mitt ene brød. :fersking:

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat