Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-12, 17:47   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Hva gjør jeg med de her bedene?

En masse viltre tette planter har blitt røsket vekk fra to bed og jeg føler allerede nå at det har blitt så mye bedre. Bedene er på hytten vår så de må være så enkle som mulig å ha å gjøre med. Det som var i bedet er planter som tidligere eiere hadde plantet og det var overgrodd og jeg ante ikke hva som var ugress og hva som skulle være der (så jeg fulgte litt min pappas tips om at alt jeg likte var blomster og resten var ugress ). Nå skal jeg begynne fra scratch og jeg skal fylle opp med torvkubber (eller hva det heter), jord og så plante noe. Jeg vet ikke om jeg rekker alt i år, om ikke så setter jeg løk så at det ser greit ut neste vår i hvert fall.

Bildene er tatt i går kl 23 med mobil så ikke optimale forhold.

Dette bildet er i begynnelsen av hagen, dere ser porten i bakgrunnen. Plantene som var der hengte over stien så at man nesten ble tvinget ut i gresset. Det stod tidligere et plommetre bakerst, det er saget ned nå ettersom det fikk en sykdom.


Her er bedet sett fra porten. Nå ligger det heller og steiner i bedet. Jeg kunne tenke meg et steinbed, men mannen føler at det er litt for pensjonistaktig.


Her er bed nummer to. Et ganske langt bed langs en flott steinmur som man nesten ikke så noe als av tidligere. Noen epletrær som skal beholdes og så er det humle som vokser ned fra ovenfor muren og som nesten tar kål på plantene.




Hva planter jeg? Jeg vil gjerne ha markdekkende ting så at det blir så lite plass som mulig til ugress og i tillegg så syns jeg at muren er så flott som den er og det blir mer luftig uten høye planter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0284.jpg (67,4 KB, 88 visninger)
Filtype: jpg IMG_0285.jpg (67,9 KB, 88 visninger)
Filtype: jpg IMG_0283.jpg (63,1 KB, 88 visninger)
Filtype: jpg IMG_0286.jpg (72,4 KB, 87 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat