Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-22, 11:15   #32
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digitaliseringens pris - hva med de som ikke henger med?

Min mor (79) bruker Vipps, BankID, nettbank og sender meldinger og bilder uten problemer. Det går greit helt til det kommer en oppdatering eller noe som er bittelitt forskjellig fra tidligere. Hun er litt redd for nye ting og tør ikke prøve selv. Hun er også ekstremt opptatt av ikke å bli lurt og generelt überskeptisk til alle ting fra ukjente som hun får tilsendt. Såpass at det noen ganger blir komisk. Hun ringer meg om alt sånt, også det som har havnet i spamfilteret. Jeg har lært henne å blokkere nummer og slette meldinger etc. Mye bedre å være sånn enn å bli lurt, såklart, men hun trenger nok å skjønne at digitalisert ikke er farlig hele tiden.

Selv er jeg, etter å ha bodd i et ekstremt papirland (Tyskland) hvor alle ting går med snail mail, underskrifter eller personlig oppmøte, utrolig glad for alt som kan fikses digitalt her i landet. Jeg er absolutt ikke noe teknisk anlagt, men får til det meste, noen ganger hjulpet av google eller videoer på YouTube.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat