Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-20, 08:53   #55
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.483
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy munnbind-tråd

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


Forslag til hvilken nålstørrelse/nåltype jeg bør ha til tre lag med bomullsstoff?

Jeg har også sydd disse, og de blir ganske fine. Du bør ha nål i minst størrelse 90 for å komme igjennom alle lagene, spesielt med tre lag. Det lærte jeg da jeg knerta en i størrelse 80.

Et triks for å få leggene til å bli bra er å legge mønsteret over stoffet etter at du har sydd oppe og nede, og klippe små hakk i stoffet der de største merkene er, et par mm inn på stoffet. Da er det mye lettere å se hvor du skal brette. Knappenålene må også festes sånn de gjør på videoen, utenfra og inn, da er det lettest når man skal sy.

Jeg stryker over foldene etter at jeg har sydd i sidene, og det blir jevnt nok.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat