Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-19, 08:24   #31
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du rattet?

Hvis du er i bil, og er kvinne, tar du plass i førersetet, eller overlater du det til partner? På ferie bytter vi på å kjøre, jeg kjører motorvei, han kjører inn i byene for da må jeg lese kart og terreng.


Kjører du langturer alene? Motorvei?

JA, det vil si det har nesten aldri skjedd, men det handler ikke om at jeg ikke liker å kjøre bil.


Kjører du i bytrafikk dersom du til daglig bor og kjører på distriktsveier? Bor i en norsk storby, så kan egentlig ikke svare på dette spørsmålet, men har sverget på at jeg ikke skal bli en sånn dame som ikke kan kjøre i sentrum selv om de hele tiden flytter på enveiskjørte gater. Tar gjerne henting og levering i andre bydeler, rett og slett for å bli kjent og opprettholde evnen til å finne fram på nye plasser. Takk og lov for google maps da.


Da vi flyttet på landet for 15 år siden tok det litt tid før jeg ble komfortabel med ekte landeveiskjøring, det å planlegge å møte trafikk på smale veier. Det gikk seg til, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli der. Er vel eneste området hvor jeg overlater rattet til mannen når det passer slik.



Lukeparkerer?
Tja, det er sjelden at lukeparkering er eneste mulighet. Men med litt romslig luke så går det fint.



Kjører "den store bilen" dersom du har din egen lille dagligbil?
JA, det er jeg som kjører mest til hverdags, og det er også jeg som har kjørt den store bilen mest i lokal bykjøring.


Kjører med tilhenger eller campingvogn? Bobil?
Har kjørt med tilhenger, er ingen virtuos der...


Sitat:

Jeg tenkte å spørre om dette uavhengig av tråden som ble startet nettopp om beslektet tema (damer i båt), etter å hatt besøk av ung kvinne som ikke tør å kjøre i byen - og jeg, gamle kjerringa, synes det er ganske dumt å ikke tørre/kunne det.

Halvgammel kjerring her, kan ikke være mer enig med deg. Kjenner både eldre og yngre som kvir seg for å kjøre i byen. Det er så tussete, som de ville sagt det her. Bommer man på en enveiskjøring, så får man bare kjøre en runde til... Det var litt værre da jeg plutselig fikk gress på veien i Oslo, hadde kommet inn på trikkesporet. Men det gikk bra, og jeg gjør ikke det igjen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat