Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-20, 09:51   #70
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Selvfølgelig kan ein det, men det hadde vi ikkje lyst til. Med det været som har vore i Bergen i dag ville det ha blitt ein ganske så utrivelig 17.mai lunsj.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det kan man.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I alle fall på Østlandet. Svært mange steder tror jeg det innebærer større helserisiko å kun møtes ute enn å møtes inne. Særlig på steder med mye vær og lite smitte, og store avstander så man gjerne blir lenger en noen få minutter når man først drar.

Å kun møte besteforeldre ute er ikke noe alternativ for oss, så nei, det stemmer nok ikke for alle.

Nei, jeg har ikke sagt at det alltid er enkelt og møtes ute. Men det er jo heller ikke slik at eneste alternativ til lå være ensom gammel er at man møtes inne. I alle fall ikke for alle.

Ja, var heldige med været på Østlandet i går (det regnet bare litt), men vi har møtt dem ute flere ganger. Vi snakker full ullpåkledning, vi har kjøpt ekstra varmelamper og har pledd. Så det finnes jo også grep man kan gjøre, selv om ved lang vei er det selvsagt vrient bare å være ute.

Vi har for øvrig mange andre tiltak selv om vi er ute. De eldre satt på et eget bord unna oss, det var også intern avstand mellom svigermor og mine foreldre. Vi hadde enorme mengder antibac. Maten stod rett innenfor døra, men det var obligatorisk antibac før man forsynte seg og jeg la på alt bestikket selv helt til slutt, etter en ny runde håndvask. Så jeg kjenner ikke igjen fri flyt og at man blåser av smitteverntiltakene, og synes jo det høres veldig spesielt ut, enten man er ute eller inne.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat