Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-24, 15:17   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.537
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er du villig til å betale for en lysstav?

Jeg tenker det er en grei påminnelse å få i avisa før man eventuelt drar på et sånt show (det er jo de samme mediesakene hvert år, men man glemmer det fort, eller legger ikke så godt merke til det hvis man ikke skal dit), slik at man er klar over det og kan ta et valg på forhånd.

Det meste går greit hvis man bare gjør en avtale med barna først, det er i alle fall min erfaring. Det er verre hvis man plutselig står der og det kommer brått på, og man ikke ønsker å ødelegge gleden og den gode stemningen. Jeg tenker også at det er greit om de tar inn mye av fortjenesten gjennom popcornsalg, slik at de kan redusere prisen på inngangsbillettene. Men 190 for popcorn er jo nesten komisk. For sånne ting som lysstav og andre gjenstander man har som minne, så varierer det veldig fra barn til barn hvor mye det betyr. Selv om det er "ræl" i voksne øyne kan det være verdt prisen og vel så det, for et barn. Men da går det an å i god tid oppfordre til sparing, slik at de kan kjøpe denne gjenstanden selv.

Selv har jeg en sønn som har ett eneste shoppingmål på ferietur, det er kun en ting han ønsker seg som minne. Det er den offisielle fotballdrakta til det lokale fotballaget (dvs det nærmeste topplaget). Disse koster som regel over 1000 kroner, noe som er en helt hinsides pris for ei t-skjorte i polyester. For meg er det helt tullete, særlig når han har skapet fullt fra før. For han er det verdt prisen. Han vet det på forhånd, så han sparer til den aktuelle drakta, og setter av tid til å dra på en offisiell supportershop og kjøpe den. Ut over det har han ingen andre krav eller ønsker, og er en veldig enkel og lite kravstor person å feriere med.

Poenget er at dersom det hadde vært veldig viktig for ett av mine barn med denne ene gjenstanden så kunne jeg vært vill og gal nok til å kjøpe det, selv om det i mine øyne var helt tullete. Fordi det ville betydd så mye for mottakeren. Men ikke popcorn nei.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-02-24 kl 18:05.
My er aktiv nå   Svar med sitat