Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-16, 11:39   #218
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.950
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis jeg hadde ønsket å sjekke et legemiddel, hadde jeg spurt eksperter (farmasøyt eller lege). Jeg har bodd flere år i utlandet og reiser mye. Pakningsvedlegg er ofte ikke engang på engelsk, og selv da er det ikke sikkert at man skjønner alt. Man må jo google hvert enkelt virkestoff eventuelt, og alle vet jo at google ikke alltid er den store sannheten. M.a.o. synes jeg hun har gjort det hun kunne for å sjekke legemiddelet. Jeg tror også at hun er uskyldig, men legen - selv om jeg synes synd på han, også - har gjort en utilgivelig tabbe.

Det finnes offisielle lister over legemidler. At Google ikke er sannheten er irrelevant i denne sammenheng.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det verste du har opplevd er det verste du har opplevd. Jeg tviler ikke et sekund på at dette har vært den verste uken i livet hennes, og det har veldig lite for seg å sammenligne med den verste uken i andres liv. Langrennskarrieren, merkevaren hun har bygget er jo alt hun har jobbet for. Klart det er en tragedie for henne å risikere å miste alt der. Man trenger ikke mye empati for å forstå den fortvilelsen.

Godt formulert.

Jeg aner virkelig ikke om Johaug har dopet seg bevisst, om dette var en glipp eller hva. Det jeg vet er at min holdning er at reglene er der, de må man forholde seg til også for det norske langrennsteamet.

Er det på tide å endre hele dopingregimet? Jeg leste en artikkel i Scientific American for et par år siden. Den tok opp temaet med vinkling om å tillate mer/forby mindre. Skal se om jeg finner den igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat