Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-07, 15:49   #49
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Patetisk? Den utgjør omlag 15 milliarder kroner. Jeg synes det er ganske mye penger, jeg. Behovsprøvd barnhagetrygd betyr ikke at man må ansette 5000 nye statlig ansatte. Som jeg har nevnt kan dette løses VEDLIG enkelt ved å sette opp en tabell akkurat som skattekortet. Skattekortene differensierer det månedlige trekket for hver 100. kroner. Hvorfor er en tilsvarende løsning umulig når det gjelder utbetaling av barnetrygd?

Ja jeg synes en tusing i mnd er patetisk og det med stor P. Hvorfor skal ikke barnetrygden justeres som alt annet ifg prisindeks osv?

Jeg så et regnestykke som jeg ikke finner på nett deserre. Dette var for et par år siden. Der ble det vist hvordan og hvor mye det vil koste å behovsprøve barnetrygden og det helt vanvittige kostnader involvert. Lånekassen ble brukt som eksempel på hvor "dyrt" det er å behovsprøve offentlige midler.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat