Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-20, 15:24   #75
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.446
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med ryddige hus - deres beste tips

Mine beste tips er at ting har faste plasser og at man holder det ryddig - alltid. Slitt å utsett eller bortforklare rotet. Vil du ha det ryddig er det greit å få det ryddig.

Om lille tegner ligger tegnesaker fremme, når hun er ferdig ryddes det selvsagt bort. Leker i stuen er helt OK når det lekes, men ryddes selvsagt opp når de ikke er i bruk. Vi har et dedikert område på str med 1 A4 ark, her ligger mobiler, headset, eventuelle kort, lapper, eventuell ulest info osv. Fordi vi alltid har det ryddig i grunn brukes det minimalt med tid til å rydde utover at vi rydder opp etter oss som en del av aktivitetene vi gjør. Feks matlaging inkluderer ryddig, og man er ikke ferdig før det er ryddig og rent. Klesvask tas ved behov, og legges på plass når tørr. Lar det ikke flyte, men heller ingen krise om jeg ikke tømmer trommelen eller bretter klær før dagen etter.

Hvorvidt folk velger å ha det ryddig eller rotete er jo opp til den enkelte, og det finnes mange grader midt mellom. Jeg er nok likevel ikke så aksepterende som mange av dere andre ryddige, en viss grad av rot er helt OK, men rot som blir liggende og tårner opp synes jeg ikke noe om. At leker står fremme er OK, at man knapt kan se bordplaten pga rot synes jeg er merkelig og ufresht.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat